vrijdag 30 maart 2012

StampSlaai!


De mannen hier in huis zijn gek op een lekker stevige stamppot!
Maar ja, nu het wat warmer wordt is het niet altijd even lekker om een grote pan stevige kost weg te werken.
Maar ik vind het dan wel weer belangrijk dat de mannen goed eten! Dus maak ik lichte stamppotjes ;-)

Gisteren maakte ik weer eens lekker een Slaai-stampot!
Slaai? Sla.... :-)

Mijn Oma maakte dit altijd, lekker, licht en gezond!
Het is heel erg makkelijk te maken, kropje Sla, aardappeltjes, gebakken spekjes, alles op smaak maken met de nodige Kruidjes, lekker sjuutje erbij met een stukje vlees (of niet)...















Simpel toch?
Eet smakelijk ;-)


8 opmerkingen:

  1. Ai, dat klinkt wel heel erg lekker. *zegt ze terwijl ze nog moet ontbijten*.
    Wij gaan vanavond aan de andijvie stamp. :P
    Ik ken de sla stampot als met veldsla stampot, is ook erg lekker. Fijne dag. Groetjes, Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rauwe andijvie stamppot is ook hier een favoriet :-) En thanks voor de veldsla tip!
      Die gaan we zeker eens uitproberen :-)

      Groetjes!

      Verwijderen
  2. Heerlijk, stamppotten zijn niet alleen voor de winter maar ook in de lente of zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh!!! Nu wordt het helemaal tijd voor de lunch!!! Krijg er helemaal honger van

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met andijvie en keeltjes een stampot maken is heerlijk, met sla heb ik dat nog nooit gemaakt. Deze ziet er heerlijk uit, dat ga ik zeker uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker hoor! Wij kregen dit ook als in de tuin ineens alle slaaikroppen tegelijk "rijp" waren. En ze hebben geluk, het weer wordt komende week weer kouder...dus reden om nog meer stamp te eten. knufzz...peebee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammie jammie keukenprinsesje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er lekker uit, ga ik mijn gezin ook eens voorschotelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!