vrijdag 16 juli 2010

Het "Hoe het begon" stokje.....

Van Michaja kreeg ik het "Hoe het begon" 
stokje toegeworpen.

Hoe ben ik begonnen en uitgegroeid tot huidige CreaBea?
Of ik in mijn jeugd graag creatief bezig was weet ik eigenlijk niet, ik weet wel dat ik altijd met veel plezier aan de handenarbeid les deelnam.
Ik weet nog dat mijn moeder een tijdje les gaf in breien op de basisschool.
Mijn moeder maakte de meest prachtige truien voor me en ook op de naaimachine was ze erg handig.
Zo ook mijn opa, hij was kleermaker!

Toen ik een jaar of 13 a 14 was heb ik samen met mijn beste vriendin op de School voor Expressie gezeten.
Mijn vriendin zat er al op en ik mocht een keertje mee, en ik was verkocht!
Een school met allemaal creatieve vakken, zo maakte ik kennis met aquarel, fotografie en mijn meest favoriete les, batikken!
Met gesmolten was de meest prachtige tekeningen maken op stof, deze vervolgens verven en dan met wasbenzine en kranten de was er weer af strijken.
En toen kwamen de jongens om de hoek kijken.
Ik weet nog dat ik in mijn puberteit wel eens wat schetste, maar een teken kunstenaar ben ik niet ;-)

Hierna heb ik een hele periode gehad dat er weinig creativiteit te vinden was in mijn leventje.
Toen ik een jaar of 25 was begon het eigenlijk pas weer te kriebelen.
Ik ben toen een ware HobbyHopper geworden ;-)
Ik heb een tijdje geschilderd, maar al gauw kwam ik erachter dat dit niet echt mijn ding was.
Ik vond het leuk om te fotograferen, dat vind ik trouwens nog steeds leuk om te doen.
Ergens in een doos liggen nog wat sok-monsters die ik ooit heb gemaakt. Ook zo'n Creabea impuls ;-)

Toen de oudste Miniman werd geboren kwam er ook snel een eerste echte naaimachine op tafel te staan.
Miniman kwijlde enorm dus ik besloot slabbetjes te maken met dat leuke Kitch Kitchen zeil wat een tijd hip is geweest. Echter bleef het daarbij en verdween de naaimachine weer naar zijn eenzame plekje op zolder.

Ook vond ik het ontzettend leuk om met kralen te werken.
Ik maakte graag kinder armbandjes, Kiekeltjes noemde ik ze.
Ik heb er zelfs nog wat in opdracht gemaakt en verkocht!
Ik heb nog een heleboel kralen en toebehoren op zolder liggen en zo nu en dan komen ze goed van pas ;-)

Begin dit jaar werd de naaimachine weer van zolder gehaald. Ik had een leuke stoel gezien bekleed met PTT postzakken!
Ik had nog een oude smoezelige IKEA stoel hier staan en wilde het eigenlijk wel eens proberen. Helaas zat het er niet in maar ik zat met een heleboel PTT zakken.
Toen is de eerste tas geboren. Ik maakte een tas voor Thijs.




De collega die mij van de zakken voorziet vond deze zo leuk dat ik voor haar, als dank, ook een tas maakte.
Toen begon het eigenlijk te lopen, er werden tassen gemaakt, er werd ge-experimenteerd met stofjes en ideetjes.
De oude naaimachine werd vervangen door een nieuwer en vooral stiller snormachientje.
Ik maakte met gemak leuke freubeltjes maar ben ook door diepe dalen gegaan als het idee wat in mijn hoofd zat niet ging zoals ik het wilde!
Ik verbaasde me erover hoe makkelijk het soms ging!  (het zit in mijn bloed denk ik hihihi)
Van het ene idee kwam het volgende met als gevolg dat mijn hoofd vol zit met allemaal CreaBea ideetjes!
Sinds kort mijn eigen hoekje op zolder waar ik heerlijk bezig kan zijn en lang niet meer zo netjes is als op de allereerste foto's hahaha....
De Creabea Bron is dus nog laaaaang niet opgedroogd en er zal hier nog heel wat volgen! hihihi....


Nu moet ik het stokje door geven!
Ik ben wel eens benieuwd hoe het begonnen is bij......

Miss Stik
Applicatie en zo
Huisje 9


Vangen!!!!





Hoe werkt dit stokje?

1. Schrijf een blogje over de start en loopbaan van jouw passie.
Je kunt het hebben over:
je eerste creatie - jouw (stik)machine(s) - enkele mijlpalen - jouw 'meesters' - je topstuk - je werkplekje - weetjes - tips - ...

2. Knip en plak dit stukje tekst met de afbeelding in jouw blogje.


3. Geef het stokje door aan drie of meer gepassioneerde mensen (laat een berichtje achter op hun blog).

4. Laat je bij het eerste berichtje over hoe het begon (http://naaiclub.blogspot.com/2010/07/hoe-het-begon.html) een wederwoordje achter met een link naar jouw verhaal?

10 opmerkingen:

  1. Erg leuk om te lezen,

    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had het stokje ook aan je doorgegeven, haha!

    Nu heb je hem dubbel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk stukje!
    Ha, ha, herken mezelf ook wel een beetje in jouw verhaal.

    lieve groetjes,
    Claudette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen hoor!!!..even een vraagje...heb je buiten deze geweldige tassen ook ptt kussens te koop?????.......fijn weekend liefs Ria.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Ria: ja zekers maak ik ook kussens! Heb er een tijdje terug twee voor mezelf gemaakt, ze staan op mijn blog, http://dutchapple.blogspot.com/2010/05/instructies-zet-een-bak-koffie-zet-die.html ;-)
    Om een impressie te geven :-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk verhaal en zo herkenbaar ook. Erg leuk om te lezen hoe je bent begonnen, ach eigenlijk zat het er altijd al in.
    Bij mij ook eigenlijk, altijd al creatief geweest. En eht blijft kriebelen.
    Heb trouwens een poging gedaan een camera tas te maken, staat op beide blogs :)

    gr Alette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi, Leuk om te lezen hoe je aan het crea virus kwam. En natuurlijk ben ik zeer nieuwsgierig wat er nog meer zal komen. Wat ik tot nu toe van je gelezen en gezien heb ziet er al heel leuk uit. Ga zo door zou ik zeggen. Fijn weekend. Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, het begint blijkbaar dikwijls al als kind, he. En als het dan later weer bovenkomt, is het gewoon niet meer te stoppen. Het klinkt inderdaad viraal... zonder medicijn, hoop ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb je stokje gevangen, bedankt !!

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk je verhaal te lezen! Maar eh ik heb je het stokje niet gegeven hoor :)
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!