maandag 18 april 2011

Nieuw Hoofdstuk....

Maandagochtend, na een zinderend weekend van op Zaterdag een geweldige Blogmeeting van het RRN project te hebben bijgewoond en op Zondag gewoon lekker zon, buiten zijn en de dag laten komen en gaan zoals hij is....was....
Wordt je op Maandag gelijk weer de Realiteit in gedonderd en raast het leven weer keihard verder...
Je hebt hem waarschijnlijk al door, ik ben een dromer, een idealist die zich met alle macht aan dat kleine grassprietje vol Romantische beelden vastklampt....
En op Maandagochtend laat je los....
Boem!....


En vooral deze ochtend was er eentje voor in de boeken.
Tuurlijk stel ik me in op de Maandagochtend, het zou wat zijn als je elke Maandagochtend weer een ijskoude douche over je heen krijgt die de naam "Maandagochtend" met zich mee draagt....
Maar waar ik normaal een vaste dagindeling heb voor de Maandagochtend, was er vandaag een klein Aspect wat toch wat roet in het eten gooide....
(let op: tekst is enigzins aangedikt om het Dramatische Effect beter over te laten komen, Tatatataaaaaaaaaaa)



Zoonlief, oudste Miniman, ook wel bekend onder de naam Thijs op deze blog, amper 6 jaar oud (27 april Hoeraaaaaa!) had vandaag een Studiedag!
Studiedag! Studiedag!?
De Miniman kan net zijn naam leren schrijven!
Het voordeel is wel dat ik er dan niet extreem vroeg uit moet om de mannen gewassen, geschoren en gestreken de auto in te helpen om op een Drafje naar school te rijden.
"Maar elk voordeel heeft z'n nadeel", aldus Johan Cruijff, het nadeel daarvan is dat je weer langer blijft liggen, en dus met steeds meer moeite het warme zachte nest kan verlaten....

 

Daar kwam ook nog eens bij dat ik sinds een paar weken de Wekelijkse Boodschappen op de Maandagochtend doe in plaats van op de Burgelijke (lees: drukke) Zaterdag.
Hoe vroeger hoe beter, maar deze maandagochtend waren we toch niet eerder als 11:00 uur
in de supermarkt!
"Redelijk op tijd toch!?", hoor ik u denken.
Voor de normale Maandagochtend is het veuls te laat!
Gelukkig was het rustig, want waar ik normaal met eén Stuiterbal door de winkel dribbel moest ik het vandaag met twee Stuiterballen doen!
En dit zijn dan ook nog eens van de Stuiterballen die altijd hoger en verder willen stuiteren als de ander, met als resultaat dat het een Stuiterbal race wordt en de eén de ander weer opjaagt....
Afijn, ik denk dat het plaatje nu wel duidelijk is ;-)


Maar voor dat ik u nu hoor denken, "Die arme meid!", moet ik u verklappen dat het achteraf allemaal heel erg mee viel.
De twee Stuiterballen hebben zich prima gedragen, ik kon ze rustig door de winkel heen Dribbelen.
De boodschappen zijn weer binnen, en de mannen zijn heerlijk met zijn tweetjes aan het spelen in de heerlijke Lente zon :-)
En mocht er een juffrouw van Miniman Thijs meelezen op de Blog?
We hebben gestudeerd hoor zoals u kunt zien hihi... ;-)

11 opmerkingen:

  1. Bij ons op school is ook wel eens een studiedag. Van de juffen welteverstaan! Ze gaan dan met z'n allen op cursus of training.
    Maar ik begrijp dat het bij Thijs op school betekent dat hij thuis gaat studeren!?! Ik sta paf...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh een heerlijke studiedag met heerlijke studie-spelletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat kan je toch leuk schrijven ;-)
    fijne avond,
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Linda, gelukkig niet! Hihihi, het was een linkje naar de foto's ;-)
    Hier werden de leerlingen besproken en dat krijgt dan de naam studiedag ;-)

    @Huisje24, dankjewel, ik vond het ook wel weer een echt Dutch Apple blogje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh zo herkenbaar!, met stuiterballen naar de supermarkt, onverwachte vrije dagen, uit het dagelijkse ritme worden 'gerukt'!

    Hier sinds 1 april een bijna kleuter die opeens op maandag vrij heeft (peuterspeelzaal+bezuinigingen=één dag de deuren sluiten) ik ben nu nog niet gewend eraan.....pffff!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. kortom; jullie hadden een heerlijk dagje :-)
    Lang leve de studiedagen met mooi lenteweer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die studiedagen!!! Gelukkig heeft de school van onze oudste besloten om deze dagen voornamelijk op de woensdag te doen. Dan heb ik niet echt een structuur, dus 1 kind meer of minder thuis maakt dan ook niet meer uit.

    Maar wel heel goed dat jij die tijd ook nuttig hebt besteed als "studiedag".

    Thanks 4 Sharing

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Op studiedagen wordt hier ook altijd lang in bed gelegen en boekjes gelezen.. Hoorde laatst dat een moeder het vergeten was en al vroeg met 3 kinderen bij school stond, die natuurlijk dicht was... Ze was wel heel vroeg in de supermarkt met alle kinderen..
    Gezellig dat je er weer meer bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik werdt er wel eens kriebelig van hoeveel studiedagen ze hebben en dan vaak zo even net na een vakantie...maar natuurlijk ook gezellig...lang slapen, beetje aanklungelen...al waren mijn kids beter in hun vel met een normale volle week, zonder uit hun ritme te worden gehaald.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!