woensdag 24 maart 2010

Spagetti met een Z......

Vandaag ook maar eens begonnen met een project wat op mijn "Wat ik nog wil maken" lijstje staat. Zpagetti kussens maken!
Bij de Action een cremekleurige jersey onderlaken gekocht voor 2,- hele euro's, op Youtube (ja echt!) de basisteek van het haken weer eens onder de loep genomen. Ach ja, zo deed je het ;-)

Hoe dan?

Men nemen een jerseylaken, een stofschaar en een grove haaknaald 
(maat 7 in dit geval). Men knipt de elastieken rand uit het laken en begint stroken te knippen van ongeveer 2,5 cm breed. Het geeft niets als het niet precies overal 2,5 cm is, dat maakt de stof onregelmatig en geeft een erg leuk effect bij het haken. Dames verstand op nul, want hier ben je wel even mee bezig! En voor degene die, net als mij, niet zo mooi recht kunnen knippen? Met Zpagetti geeft dat niets hihihi... Gebruik het als leermoment om het in ieder geval te leren (tip)
 Wat men nu krijgt zijn stroken stof (ik heb even een klein strookje gebruikt als voorbeeld). Hierna neemt men de strook in de handen en trekt aan de stof zodat deze omkrult. En zie dames, er vormt zich een "draad".


De draad rolt men op een bolletje en haken maar!!!!!! Laat je fantasie de vrije loop, ik ken alleen de basisteek maar je kan natuurlijk hele patronen haken. Zo ziet het er uiteindelijk uit, dit project zal wel even duren maar ik heb er zin in en het resultaat zal ik 
natuurlijk weer delen!

 


Veel haak plezier!



7 opmerkingen:

  1. GOED idee! Heb het echte Zpagetti wel eens bekeken op het www, maar ja....maar dit is veuls goedkoperder hihi. Bedankt voor de tip ;)
    OH als je de Zpagetti website bezoekt vind je een paar mooie patronen van tasjes (ff een tip onder ons haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben zeer benieuwd naar wat het gaat worden. succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pink Princess: ik ben ook op de site geweest, ik dacht dat kan goedkoper! De tasjes heb ik niet zien staan dus ik ga zeker nog een keertje kijken want dat kijkt me namelijk wel erg leuk! Jij ook bedankt voor de tip ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oma en opa /mamma en pappa31 maart 2010 om 20:00

    Hoi mop, nou kom maar bij je moeder want die kan nog best haken hoor, maar een leuk idee zo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk he, ik deed dat laatst met oude t-shirts. Dat knippen van de draden is inderdaad een flink werkje!
    Ik ben benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fantastisch idee! En die lakens kun je natuurlijk in iedere gewenste kleur verven met Dylon. En zo'n bol Zpagetti kost een tientje in de winkel, dus dit is geweldig! Dat knippen duurt even, maar het haken ermee is zo klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey!
    Wat een goed idee! Kan je wat langer mee vooruit dan een t-shirt. Binnenkort maar eens proberen. Staat bij deze ook op mijn to-do lijst!

    Groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!