maandag 22 november 2010

Alle Appeltjes nog aan toe.....!!

Over het algemeen lukt het altijd wel om uit 1  PTT Postzak een tas te knippen,  soms houd ik zelfs stukken over en die bewaar ik dan weer voor andere doeleinden.
Zo had ik een tijdje terug het idee om eens een iPad sleeve te maken van het "knip afval",
ik plaatste hem in de shop en al vrij snel was hij al weer onderweg om te doen waarvoor hij gemaakt was.

Een paar dagen geleden kreeg ik achter elkaar wat emailtjes van mensen die de sleeve graag wilde overnemen (hij stond namelijk nog steeds op Marktplaats).
Ik stelde voor om voor hun een nieuwe sleeve te maken, een van hun was zelfs verbaasd dat ik ze zelf maakte hahaha... ;-)
Dus zocht ik de afmetingen van de iPad weer op op het Wereld Wijde Web en begon driftig aan een nieuwe sleeve.

Ik koos voor een mooi retro stofje aan de binnenzijde en deze keer maakte ik er een klep op.
Wat was ik trots op het eind resultaat, al vond ik hem er wel een beetje klein uitzien.... hmmmmm...!?
Ik heb de iPad in mijn handen gehad en volgens mij was hij toch echt groter..... hmmmm...
We meten het eens na, Meten is Weten he ;-)

 Poging 1...
                               
En zo kwam ik erachter dat de sleeve dus veeeeeels te klein was, tja, 
ik vergat aan alle zijdes een centimeter marge extra te knippen voor de naden.... 
Ow, Dutchie, hoe kan je dat nou toch vergeten!?


Vol moed begon ik aan de tweede sleeve, wederom met een gaaf retro stofje en wederom met een klep.
Nu met een centimeter extra marge, dat zou me niet nog eens gebeuren zeg!
Hij oogde groter dus volgens mij moest deze gewoon goed zijn. Maar toch zijn mijn onderbuik dat ook deze niet groot genoeg was.
Ik knipte uit stevig karton een Ipad uit, precies de afmetingen van de gadget.

Poging 2...
 


En ja hoor, mijn onderbuik had weer eens gelijk, 
ook deze was erg krap...... 
grrrrrr....

Ik besloot het nog eens te proberen (wat een doorzettingsvermogen he?), nu met een marge van twee centimeter aan alles zijdes.
Wederom een mooi retro stofje aan de binnenzijde (van de lap die ik gewonnen had bij Ingrid van ingthings), en deze keer niet met een klep maar met een breede sluiting met een gave knoop erop....
Ik zette hem in elkaar, en toen ik de laatste draden los knipte van mijn Stikmachientje deed ik gelijk het stuk karton erin, deze gleed erin alsof hij bekleed was met boter....

Poging Geslaagd!
 
 
Hoezeeeeee, 
het is gelukt!

Nu ik de juiste afmetingen heb gevonden ga ik aan de slag met de andere drie, ze zitten zo in elkaar en dat is af en toe best prettig om even tussen de tassen door aan wat anders te werken ;-)
Ennu, de "mislukte pogingen"?
Die gaan de webshop in als hoesjes voor E-Book readers ;-)

22 opmerkingen:

  1. Wat zeggen ze ook altijd?? 3 keer is scheepsrecht toch hihi. Doorzettertje hoor (ja ik ook hoor, het MOET en zal dan ook af...en GOED ook hihi)

    Groetjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. idd een flinke dosis doorzettingsvermogen. Ze zijn erg mooi geworden, en als hoesje voor een ereader zijn de andere zeker geschikt.
    fijne dag,
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ben ik nog op zoek naar een hoes voor mij Sony e-reader. Welk formaat past er in je 'mislukte' pogingen? Dan koop ik hem misschien als de mijne erin past.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn he dat je zelfs voor de "mislukte"pogingen een uitkomst hebt.
    Succes met maken ! Groetje Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verhaal... gelukkig dat de 'mislukten' toch nog een nieuwe functie krijgen...

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De aanhouder wint!! ;-)
    Wat leuk dat ze zo snel klaar zijn!! Idd een lekker werkje voor tussendoor! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 3x is scheepsrecht :-)
    Gelukkig zijn de te kleine hoesjes nog wel te gebruiken anders was het wel echt balen geweest. En ook deze zijn weer erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi..nu gaat het altijd goed, had je de dikte wel meegenomen ?
    Staat ook nog hoog op mijn neiuwe artiklenlijst, hoesjes voor alle nieuwe gadgets...leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahahah volgens oud DUTCH gezegde...3 keer is scheepsrecht he!!!

    Handig én slim(twee maten sleeves in 1 run ;))

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn enig maar heb je ook rekening gehouden met dikte van de Ipad want die gaat dan weer van de breedte af. Karton is natuurlijk een stuk platter dan de Ipad. Ik meet altijd rondom en dan kan je daar nog toeslag voor de naden bijtellen. Ik heb met mijn gehaakte hoesjes in het begin ook zitten pielen voordat ik de juiste maat had. Maar er zijn inmiddels zoveel verschillende maten telefoons ed op de markt dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Veel succes.

    Groetjes van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn wel weer super leuk! Is t toevallig ook niet n maajte voor n i-pOd?! Mn zoon wil een hoes voor Sinterklaas...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk! Die retro stofjes aan de binnenkant zijn echt super. Mag ik je vragen waar je die koopt (buiten die ene om die je van Ingthings had gekregen)? Ik vind ze zóóó mooi, maar loop er nooit tegen aan helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Kimminita: ik zal ze zo eens nameten welke afmetingen ze precies zijn :-)

    @ Jolanda en Haakmuts: De hoes nu zo breed dat hij de dikte makkelijk kan hebben, voor de volgende wel een aandachtspunt, Thanks dames!

    @ Pien: iPod hoesjes, moet te doen zijn toch? Mail me anders maar eventjes ;-)

    @ Linda: Alle stofjes die je op de foto's zag heb ik gekregen of geswapped.
    Ook hier is het heel erg moeilijk te vinden. Op Marktplaats staan vaak ook heel erg leuke Vintage en Retro stofjes, maar dan vragen ze er weer de hoofdprijs voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ooh heel herkenbaar mijn oma zei altijd met passen en meten is de meeste tijd versleten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. owjee owjee, wat een werk! gelukkig zijn de 'mislukte' pogingen nu zo mislukt nog niet ;)
    ze zien er in ieder geval weer geweldig uit met zo'n retro stofje aan de binnekant.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar hij is wel gaaf, en he 3 Keer....

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Aangezien ik in Spanje zit en Sinterklaas in Nederland wil ik op deze manier even laten weten dat ik er ook een voor mijn e-reader wil kopen, mits mijn reader past.
    Mam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hihi, grappig verteld!
    Leuk zo'n i-pad zakjes, en de foto'kes zijn heel mooi, zo vrolijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hahaha, dit komt me zooo bekend voor!

    Wel heel leuk trouwens, die ipas hoesjes! Die gaan vast goed verkopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gelukkig dat het de 3 de keer gelukt is, zij zijn Super mooi. Fijne week Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi geworden zeg! Heel herkenbaar ook.. dan ben ik zo bezig het mooi te maken, dat ik de maten vergeet.. Al kan ik zulke mooie dingen als jij niet maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Grappig, maar gelukkig is het ook nog gelukt.
    Hier ook nog iemand die misschien wel je readerhoesje wilt kopen. Zo komen ze waarschijnlijk toch nog op hun plaats terecht ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!