maandag 24 januari 2011

Samen Delen....



Vorige week donderdag waren het Secretariaat en ik het eens geworden, de blog werd te vol....
Te "op elkaar", te smal..... kortom er moets iets veranderen.
Zo gingen we van 2 zij kolommen naar 1 waardoor het blog gedeelte wat breder werd.
Deze maakte weer  iets smaller door te gaan prutsen in de HTML codes..
We centreerden het boeltje  en ik kwam op het geweldige idee om het Secretariaat dan ook officeel toe te voegen aan de blog...
Miniman werd de .Co :-)

Dus de header opgezocht in de overvolle afbeeldingen mapjes en aangepast in Gimp.
Appeltje Eitje...... dachten we......
Wat er daarna gebeurde, daar krijg ik nog steeds de rillingen van...
We plaatsen de header terug en dze was helemaal wazig! Alsof een kleine afbeelding opgerekt was.
We hadden niets veranderd, HTML codes nagelopen, nee lag het ook niet aan.
Afmetingen van de header afbeelding nagekeken, nee dat was ook hetzelfde...

Drie dagen lang zijn we ermee aan het prutsen geweest en uiteindelijk kwamen de verlossende woorden, het lag aan Blogger....
Gelukkig vonden we niet snel daarna een oplossing en nu prijkt er een mooie scherpe header boven de blog, welkom Secretariaat Miniman!

We hebben de linkjes aangepast zodat het wat rustiger oogt. We hebben wat linkjes weggehaald waar we nog een leuke oplossing voor moeten vinden en ook willen we graag een blogroll (lijst met leuke blogjes) toevoegen zonder dat het weer niet te vol wordt.
Wordt vervolgd :-)

Vanmorgen besloten Miniman Hugo en ik weer eens een bezoekje te brengen aan de plaatselijke Kringloop.
Miniman ging weer eens voor een trein en ik op zoek naar mooie schatten....
Ik heb weer wat mooie hebbedingetjes gevonden die ik later vandaag in de shop zal plaatsen maar deze moest ik even laten zien...





Twee ontzettend lieve boekjes van Holly Hobbie...
Zijn het geen lieverdjes?
Vooral het boekje over Vriendschap is erg lief met lieve gedichtjes...




Zucht, O zo waar..... :-)

8 opmerkingen:

  1. Leuk! ik heb eht zelfde probleem met mn header! hij is niet scherp net alsof de foto's te laag van kwaliteit zijn.Afwachten tot ze het weer in orde maken.Maar je blog ziet er lekker opgeruimd uit.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!

    Mooie tekst!

    Vooral als je daarna ietsje naar onder scrolt en je je plaatje ziet van je vorige blog hihi! Maar ook dat mag je met ons delen hoor!
    Fijne dag nog!

    Daag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend joh dat geklier in Blogger... ik heb er ook niet zoveel verstand van. Wat heerlijk dat je weer naar de kringloop bent geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig zijn de problemen opgelost.
    Ben heel benieuwd hoe je een blogroll gaat aanmaken zonder dat het rommelig wordt. Uitdaging!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. fijn dat het weer opgelost is, ik had wel met je te doen. Computerperikelen zijn zo naar...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh, knappe blog! Ik ben nog een beetje in de ontdekkingsfase en precies nog niet ver gevorderd...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor je reactie. Zo herkenbaar je blog probleempjes, ik voel me dan altijd zo'n ontzettende digibeet. Gelukkig lopen hier nog 4 knappe koppen die mij kunnen helpen als er weer iets mis gaat.
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. bedankt voor je reaktie op mijn blog!

    wat een boel tijd neemt zoiets, hè! Besteed ik altijd liever aan iets anders dan zo'n stomme computer. Zeker als jij er ook nog es niks aan kunt doen! blegh! Maar mooi is het wel, jouw blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!