maandag 31 januari 2011

Webwinkel Perikelen...



We onderbreken uw blogsessie voor een zojuist 
binnengekomen bericht....
Vanaf vandaag 31 januari om 20:00 uur is de Dutch Apple Shop voor onbepaalde tijd gesloten....
Maar we komen terug! 
Misschien wel sterker dan voorheen, 
we laten ons niet zomaar 
uit het veld slaan!
(Zie Edit onderaan bericht!)

Het relaas....
Kijk, netwerken is dus niet altijd in je voordeel.
Zoals jullie weten heb ik mijn eigen webwinkeltje genaamd Dutch Apple.
Mijn eigen domein, betaal ik centjes voor.
Zoals jullie weten ben ik gek van Vintage en Retro en dat deel ik graag...
Dus ik ga wekelijks naar Kringloopwinkeltjes om schatten te vinden die ik voor een Vintage prijsje verkoop.
Want waarom zou ik er de hoofdprijs voor vragen, het moet wel leuk blijven...
Jullie weten ook dat ik een zwak heb voor oude prentjes, afbeeldingen, kaarten en kinderboeken en eentje in het Bijzonder, de afbeeldingen van Alain Gree...

Toen ik mijn webwinkel een ander uiterlijk gaf heb ik veel gebruik gemaakt van de afbeeldingen van Alain Gree.
Puur als opvulling, ik gebruikte de afbeeldingen niet om te verkopen.
Nergens in mijn producten zie je de afbeeldingen zelf terug....
Ik was er helemaal blij mee en ik was trots op mijn werk, want er zaten wat uurtjes in zeg!

Een uurtje geleden kreeg ik een leuke mail van de makers van de site van Alain Gree.
Ze waren getipt, ja echt getipt (!) dat ik afbeeldingen op de website had staan en nu moet ik voor 7 februari alle afbeeldingen verwijderen.....
Ja, stom, eigen schuld, Copyright, ja ik weet het, het zat er aan te komen...

Aan de ene kant vind ik het jammer want ik was blij met de uitstraling van mijn webshopje....
Aan de andere kant is het ook wel weer leuk om de shop in een nieuw jasje te steken.
Want jullie weten ook nog eens van mij dat ik graag aan LayOuts werk en het altijd kriebelt om alles om te gooien...
Maar het steekt wel dat iemand de moeite heeft genomen om een mail te sturen naar de website met daarin de link naar mijn shopje, en waarom.....
Ik heb geen enkel idee wie het is, geen enkel idee...
Maar ik hoop dat die persoon deze blog ook leest (want ik denk niet dat het iemand uit Blogland is) en zich beseft dat het ook anders had gekund...
Je mag me altijd mailen anonieme Tipgever :-)

Dussssssss, zoals Ome Willems ons Geitenbreiers altijd vermanend toesprak....





En dan nu! Aan het werk!


Mijn blog is mijn klankbord en op dit moment ben ik verdrietig en teleurgesteld.
Het is niet mijn bedoeling om mensen voor hun schenen te trappen of om mensen boos te maken...
Ik ben ook maar een mens en af en toe moet je gewoon je frustratie even kwijt...
Zodra de shop weer online is zal ik dat natuurlijk gelijk weer laten weten ;-)

Edit: de shop blijft gewoon open! Er zal hard gewerkt moeten worden aan de nieuwe lay out dus het zal er af en toe rommelig uit zien. 
Maar we blijven online, we laten ons niet kisten!

56 opmerkingen:

  1. Hè jakkes, wat lullig! Heel veel succes met de webshop 'ombouwen'! Ik weet hoeveel werk daar in gaat zitten, pfff!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tjongeh…
    klikspanerij van de bovenste plank!
    Nog maar een keertje succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oef meis, wat een narigheid, ik ken Alain gree niet maar wens je veel succes! En inderdaad, ook hier gaat het niet altijd over rozen hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dju toch, waar sommige mensen zich mee bezighouden ... ze zouden fier moeten zijn dat hun afbeeldingen een shop opsmukken!
    In elk geval goeie moed bij het opnieuw "inkleuren" van je shop!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. EEhh bah wat vervelend voor je zeg...van de week was het nog op de radio dat ook de klik lijnen enorm veel gebruikt worden....ongelooflijk maar waar wij schijnen graag te klikken...dus be aware ...Sterkte met het omzetten van je web shopje..zonde van je tijd maar ik twijfel er niet aan dat het er beter dan ooit uit gaat zien...X Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou inderdaad, waar mensen zich mee bezig houden. Getsie zeg... Ik had vorige week een tof vintage klaasvaak boek gescoord en wil daar prentjes van inscannen en voor 't zelfde doel gebruiken, beetje opvulling ofzo, of voor in m'n header of visitekaartjes, maar dat mag dan zeker ook niet? Zit er dan op alles copyright? .... :(
    Succes met de ombouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I moest ook eerst Alain Gree op-googelen. Ken hem niet. Ik kan het niet geloven dat een van je lezers die lui zouden tippen, maar blijkbaar wel gebeurd dus. Ontzettend stom. Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Ik zou juist zeer geeerd zijn als iemand mijn werk zou gebruiken voor zijn website :) Houd de moed erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is niet leuk Esmee. ( en dan druk ik me nog zachtjes uit) Inderdaad,even een mailtje sturen om je te waarschuwen had wel zo netjes geweest.
    Ik ben ervan overtuigd dat jou webwinkel echt weer opnieuw een prachtige uitstraling gaat krijgen hoor.
    Sterkte en succes,
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Balen zeg! Beetje flauw ook. De klikster/klikker had je ook een mailtje kunnen sturen om je er vriendelijk op te attenderen. :S
    Nou ja, veel succes en sterkte met het aanpassen. En ik weet zeker dat hij er straks nóg leuker uit gaat zien! Ha! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi,
    Heel herkenbaar... Ons is iets vergelijkbaars overkomen maar dan in naamgeving... Bijna een procedure terwijl je een woord, tekst of plaatje gebruikt dat je aanspreekt...
    Wat een teleurstelling is het dan als dit je overkomt!
    Succes met het ombouwen van je shopsite... Ook wij weten hoeveel werk het is en wat wat voor hoofdbrekens het kan kosten om weer iets naar je zin te maken...
    Heel veel succes en laat je niet teleurstellen, maar bedenk dat er ook mensen zijn die je wel blij maakt met alle dingen die je doet...en die daar dan van genieten, of het nu van jezelf is of niet!
    Groeten,
    Madeliefste

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Lieve Allemaal, dankjulliewel :-)

    @ Lieve Lyntje, ik zou inderdaad maar oppassen, voor je het weet kun je alles er weer afgooien...

    @ Madeliefste, dat is ook zwaar K#T! En dankje voor je lieve woorden, je hebt helemaal gelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh meid, wat een toestand! En wat ontzettend kinderachtig van die tipgever.... zou diegene nou echt trots zijn op zijn/haar daad? Tjonge jonge.

    Succes met de wederopbouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pas maar op, straks krijg je nog een berichtje van ome willem dat je het plaatje weg moet doen haha. Echt onzin zeg. Je webshop was gewoon heel mooi dat vonden ze niet leuk denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Dutchie,

    You go girl, denk aan je.
    Trust yourself, the answer is YES you can!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tjonge, en ik dacht net vandaag nog wat staan die plaatjes er toch leuk bij...Grrr.
    Kom op meid, je maakt er zekers te weten weer wat moois van!

    liefs,
    Kris

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Oum Younes, hahaha, daar dacht ik ook aan toen ik het erop zette ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Pff...ik sluit me aan bij de rest. Maar als je er een pietsie geld voor betaalt of de naam van die Gree erbij zet, mag dat dan ook niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gatsie, hebben ze niets anders te doen, bijna zielig eigenlijk. Ook een beetje eng te weten dat er gewoon spionnen zijn die de blogs afstruinen in de hoop iemand te vinden die ze kunnen verlinken, bah. Kan me voorstellen dat je teleurgesteld en verdrietig bent maar gun ze dat plezier niet. Morgen ligt er leuk kadootje in je bus en ik hoop dat je dat een beetje troost geeft. En ik hoop dat degene die zo flink is geweest te klikken ook zo flink is zich te melden en zijn of haar uitleg geeft waarom dit zo moest.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Pfff sommige mensen! Lijkt dat trieste stel van Nijntje wel, mag je ook niets van laten zien online.
    Nou ik hoop dat je weer snel een ander (& mooier!) jasje voor je webshop hebt meid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een gedoe zeg !!...flauw hoor......het is toch leuk dat je hun afbeeldingen gebruikt !! dat gezeur allemaal......hebben mensen nou niks anders te doen.....heb ook al een paar keer gezeik gehad......maar dat was niet gegrond zeg maar.......en ik sta er dan ver boven.....mijn blog is mijn ding.....en wie het daar niet mee eens is komt er maar niet .....ja toch...sterkte meis !!!! liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jakkes, wat een verhaal, succes met het ombouwen, en ikzelf wacht nog maar even met een webwinkeltje geloof ik. Eerst maar ns goed nadenken over de illustraties...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jeetje wat een gedoe. Aan de ene kant snap ik het wel (het klikken niet), maar waarom de kleine mens aanpakken? Het was nou niet dat je geld aan die afbeeldingen verdiende en eigenlijk was het ook een soort reclame (mits je de naam erbij had staan).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik kan me zo goed voorstellen dat je teleurgesteld bent! Maar laat je niet uit het veld slaan; je hebt weer een kans om het nog mooier te maken! Veel succes...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat jammer zeg, heel vervelend voor je! Kan me voorstellen dat je baalt en verdrietig bent.
    Misschien kan mijn laatste blogpost je opvrolijken? Ik hoop het!

    Liefs,
    Mevrouw Snoeshaan

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Och jee... Ik vond dat je het zo mooi en origineel had gedaan. Maar ik weet ook zeker dat het met jouw creativiteit en nog mooiere lay-out gaat worden. Wel jammer dat dit de aanleiding is... Lieve groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik zeg: tsss pfff, tgggg! Komt vast iets allerprachtigs voor in de plaats. Maar goed lullig voelt heu nu wel he? Ff lekker mopperen en dan er tegenaan. Head up high!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. tssss wat een toestand, ik ken de bewuste tekenenaar? niet, maar wel vervelend dat het zo moet gaan, en niet op een andere manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jemig zeg wat flauw !! En dan druk ik me nog zachtjes en netjes uit. Wat ik precies dekn zal ik maar niet tikken. Maar ik weet zeker dat je weer met een mooie layout terug komt !!! Doe je best.
    En leg het naast je neer nadat je eerst flink gefoeterd hebt :-). Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. He bah, dat is balen. Maar jou kennende komt er nog iets 10x mooiers voor in de plaats!
    Liefs, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het is al 30 keer gezegd, maar ik wil het toch ook even kwijt: Wat vervelend voor je!! Wie doet dat inderdaad??? Ik begrijp er niets van. Maar zoals je ook zelf zeg. Dan kan je nu iets nieuws maken die nog leuker is. Daar ben ik zeker van. Veel succes ermee en ik ben benieuwd van je er van gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel erg jammer!!! En ook wel een beetje gezeur!! Je verkocht die plaatjes toch niet?? Ook heel jammer van al je tijd en moeite die je erin hebt gestoken.
    Veel sterkte met het bedenken van een nieuwe lay-out, maar als iemand het kan, dan ben jij het wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh wat vreselijk balen....
    Maar nu ben ik wel heel benieuwd hoe je shopje eruit zag, het is al een tijdje geleden dat ik daar heb gekeken en toen vond ik het erg mooi.
    Mag het idd ook niet als je de naam vermeld?
    Het is voor ons we een wijze les, ik durf nu bijna geen plaatje meer te gebruiken.
    groetjes Sig

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat achterbaks om dat via zo'n slinkse manier te doen....veel succes met het ombouwen van je webshop en ik weet zeker dat je er iets leuks van gaat maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Er is al veel gezegt hierboven en ben het daar mee eens. Lullig!

    Ik heb zo iets gehad met de afbeelding Diddle. Gelukkig goed afgelopen, maar schrok me rot.

    Even diep adem halen en als het allemaal een beetje gezakt is, weer lekker aan de slag met je winkeltje.

    groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jakkes,
    wat ontzettend flauw zeg.
    Stom gedoe, als je niks beters weet om te doen achter je computer:-(
    Zouden ze er voor betaald worden? Vast boven de Balkenende-norm:-p
    Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Bah, wat achterbaks!! Kan die gewoon niet even aan jou zeggen dat je het beter eraf haalt om die of andere reden. LULLIG ZEG ! (pardon my language).
    Maar zoals je zegt : 't is het moment voor verandering en je creativiteit loslaten op de nieuwe layout. Succes ermee.
    Groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Vervelend meid, jammer dat ze het niet tegen jou direct hebben gemeld.
    Kan het aan de ene kant begrijpen dat ze het van de tekenaars kant niet zo leuk vinden dat zijn werk wordt gebruikt. Er zit natuurlijk copyright aan vast enz. Maar aan de andere kant je bent maar een klein bedrijfje die niet met zijn waar aan de haal gaat.Alsof het van jou is, wat je ook vaak ziet. Aan de andere kant zou ik me wel weer vereerd voelen als iemand mijn afbeelding zou gebruiken, heb je toch iets goed gedaan, lijkt mij.

    Maar meid, je bent hartsikke goed in leuke layouts bedenken dus het komt helemaal goed! en het positieve aan dit verhaal is dat je met je bedrijfje schijnbaar belangrijk genoeg bent dat mensen, het tegen komen en de tekenaar inschakelen:-)

    groetjes en succes

    BeantwoordenVerwijderen
  38. He wat vervelend voor je...
    en wat erg dat iemand zomaar een mail stuurt om te 'klikken'.. Ik weet zeker dat je nieuwe layout net zo mooi wordt, of nog mooier wordt als de andere...
    dikke knuf Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat vervelend.....jammer van al het werk. Veel succes met het opnieuw aankleden van de shop en het wordt vast weer heel mooi!

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Allé gij! Ze moesten fier zijn dat je hun afbeeldingen zo graag ziet en gebruikt... Veel inspiratie voor het ombouwen van je shop. Ik kijk al vast uit naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat flauw en ongelofelijk kinderachtig. Dat je daar uberhaupt de moeite voor neemt om ten eerste je daar druk over te maken en dan ten tweede ook nog een tip door te spelen. TRIEST!
    Succes met je nieuwe layout!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Succes met het ombouwen van je shopsite...ik weet zeker dat het weer echt een site wordt die bij jou past en weer herkenbaar is als Dutch Apple

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Nou, wat belachelijk zeg... klikken (dat doen kleine kinderen toch?) En wij volwassenen horen het goede voorbeeld te geven. Althans dat dacht ik altijd... waar gaat het heen! Succes met het ombouwen van je site, zal een hele klus zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik kan me heel goed vorstellen dat je verdrietig en teleurgesteld bent. Wie doet nou zo iets. Zo flauw!
    Meid zet hem op en laat je niet kisten. Je webshop zal er straks nog veel mooier uit zien als voorheen!!
    Liefs Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Jeetje, wat een gedoe voor een paar plaatjes...kan me voorstellen dat je flink baalt en ik hoop dat de tipgever het lef heeft om zich bij je te melden!!!

    sterkte en ik weet zeker dat je er weer een prachtige site van maakt!
    groetjes angela

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Pff wat flauw van die anonieme tipgever zeg ...

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Oh wat naar :( maar ik kijk nu al weer uit naar je nieuwe {vast prachtige!} nieuwe creaties. Ik heb zelf weleens problemen gehad met een fan hyves voor de illustratrice Limoon {van La Marelle}. Ik had wat afbeeldingen van haar gebruikt om een fan hyve voor haar op te richten omdat ik haar werk zo prachtig vond, nou dat kon ze echt niet waarderen, boos dat ze was!
    Je zou bijna zelf illustrator willen worden, want al dat copyright ontkom je tegenwoordig helaas niet meer...
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik wens je heel veel sterkte!!! Enne net wat je zegt, laat je niet kisten en hup aan de slag voor nieuwe kansen!!! JIJ bent JIJ!!!!

    Liefs Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Oh wat erg... Ik ben zelf een designer van blogs (zie gawariel_design.livejournal.com) en weet intussen al dat het niet echt mag om zomaar figuren te gebruiken, maar ik vind het ook stom. Vooral, je zegt niet dat het jouw figuren zijn en je doet helemaal niks verkeerd. Uiteindelijk is het gewoon reclame voor de persoon van wie de figuren wel zijn...

    Ik heb iets gelijkaardigs mee gemaakt met een vertaling van een gratis amigurumi patroon. Het was een patroon van Shaun the Sheep in het Engels, gratis te verkrijgen. Ik had gewoon een Nederlandse vertaling gemaakt en die op mijn blog gezet. Overal had ik de copyright van de maker vermeld. Maar deze werd ook getipt over de vertaling en ze was daar niet gelukkig mee (wat ik nog altijd niet snap...) en eiste dat ik die verwijderde. Tjah....

    Nou, veel sterkte nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Oh nee, dat is balen, maar ik ben er van overtuigd dat de nieuwe layout nog mooier zal zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Jeetje meis, wat ontzettend vervelend. Dit had zeker op een andere manier gekund!

    Ga gewoon door zoals je door ging, want dat is wat je het beste kan doen!

    Je maakt super dingen en verkoopt ook nog is prachtige vondsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Lees nu pas je realaas, wat een ellende zeg! Maar vooral de manier waarop je dit is overkomen is erg achterbaks en gemeen.
    Je zou toch niet meer weten wie je kunt vertrouwen, geloof niet dat het een blogger is, die zijn meestal wel vredelievend.
    Overigens kan ik mij de reactie van Alain voorstellen, al heb je er niets kwaad mee willen doen, het zijn wel zijn plaatjes, en die blijven heel lang beschermd. Maar dat staat los van deze streek die jouw geleverd is.
    Als het mij uberhaupt al was opgevallen, had ik je netjes op de regels van het copyright gewezen.

    Maar elk nadeel heeft zijn voordeel, leuke nieuwe layout!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Dat is balen! ik begrijp het niet. Ik zou trots zijn als jij jouw layout opvrolijkt met afbeeldingen van mij. Je verkoopt ze toch niet en als je misschien de naam erbij had vermeldt is het toch gratis reclame.
    flauw en vooral dat iemand getipt heeft.
    gr.
    nanda

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Jeetje Esmee, lees het nu pas. Kan me voorstellen dat je er even verdrietig van bent dat iemand het nodig vindt jou te verklikken. Kop op en maak er weer iets moois van, dan kan je!

    Groetjes,
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!